Followers

Tuesday, September 8, 2009

UPSR....................terkenang sewaktu dulu..


hari ni 1st day UPSR...aku buat kali pertama jadi pengawas peperiksaan..

bila tengok muka murid-murid yg cuak nak amik pekse teringat lak zmn aku dolu2............
camtulah gayanya bila nak pekse....terbayang wajah mak ayah, guru-guru yang telah berpenat lelah mengajar tanpa ada rungutan..ada sedikit tekanan untuk merealisasikan harapan menggunung mereka....

alhamdulillah.........semua itu telah berlalu dan kini aku pula yang memegang amanah untuk mendidik anak bangsa...semoga amanah itu dapat aku pikul dengan sebaik mungkin...amin

4 comments:

nahmy said...

insyaAllah...semuanya akan berjalan lancar. semoga berjaya dlm apa jua yg dilakukan..

Azhar Salleh said...

Salam silaturahim,
Terima kasih atas kunjungan ke blog saya. Teruskan mencatat di blog cikgu.

izman said...

suatu tugas yg sgt murni tu cikgu.

he.3x... dulu zaman kita cuak, sekarang mereka pulak cuak. biasalah...

maza said...

aduhaiii cikgu...

dolu2 zaman maza cuma disuruh lulus aje agar dapat masuk tingkatan empat..

ketika itu dipanggil SRP setahun kemudian baru bertukar menjadi PMR..